Δευτέρα 16 Φεβρουαρίου 2009

ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΑΓΩΝΩΝ DRAGSTER – 2009

Οι κλάσεις στις οποίες χωρίζονται τα οχήματα dragster είναι:
Κατηγορία
Ομάδα
Κλάση
Περιγραφή
TRUE STREET
TRUE STREET
TRUE STREET
Αυτοκίνητα παραγωγής με κίνηση σε δύο ή τέσσερις τροχούς και κινητήρα της ίδιας κατασκευάστριας εταιρείας, χωρίς να επιτρέπεται καμία μετατροπή ή μετασκευή στο αρχικό αμάξωμα και πλαίσιο του κατασκευαστή.
Β
ΒΑ
ΒΑ/1
Αυτοκίνητα ομάδας ΒΑ, κίνηση στους εμπρόσθιους τροχούς, τετρακύλινδρα ατμοσφαιρικά.
B
BA
BA/2
Αυτοκίνητα ομάδας ΒΑ, ανεξαρτήτως κίνησης (μπροσθιοκίνητα, πισωκίνητα, τετρακίνητα), χωρίς περιορισμό αριθμού κυλίνδρων, ατμοσφαιρικά Wankel.B
BT
BT/1
Αυτοκίνητα ομάδας ΒΤ, κίνηση στους εμπρόσθιους τροχούς, τετρακύλινδρα με turbo ή με κομπρέσορα ή ατμοσφαιρικά με nitro.
Β
ΒΤ
ΒΤ/2
Αυτοκίνητα ομάδας ΒΤ, ανεξαρτήτως κίνησης και αριθμού κυλίνδρων, turbo ή ατμοσφαιρικά με nitro, ή διρότορα / τριρότορα turbo Wankel.
Α
ΑΑ
ΑΑ/1
Αυτοκίνητα Ομάδας ΑΑ, δικίνητα (μπροσθιοκίνητα, πισωκίνητα), τετρακύλινδρα ατμοσφαιρικά ή διρότορα ατμοσφαιρικά Wankel.
A
AA
AA/2
Αυτοκίνητα ομάδας ΑΑ, ανεξαρτήτως κίνησηςΑ
ΑΤ
ΑΤ/1
Αυτοκίνητα ομάδας ΑΤ, κίνηση στους εμπρόσθιους τροχούς, τετρακύλινδρα με turbo ή με κομπρέσορα ή ατμοσφαιρικά με nitro.
Α
ΑΤ
ΑΤ/2
Αυτοκίνητα ομάδας ΑΤ, με κίνηση στους οπίσθιους τροχούς ή τετρακίνητα, turbo ή με κομπρέσορα ή ατμοσφαιρικά με nitro, μέχρι 6 κυλίνδρους ή διρότορα / τριρότορα turbo Wankel και οχήματα εμπροσθιοκίνητα πολυκύλινδρα.
PRO 4
PRO 4
PRO 4
Αγωνιστικά αυτοκίνητα, ειδικά οχήματα dragster, ιδιοκατασκευές με σωληνωτό πλαίσιο, με κίνηση σε δύο τροχούς, τετρακύλινδρα με διάταξη turbo ή κομπρέσορα ή ατμοσφαιρικά με nitro ή διρότορα turbo Wankel ή turbo / κομπρέσορα με νίτρο.
Open
Open
Open
Αγωνιστικά αυτοκίνητα, ειδικά οχήματα dragster, σωληνωτά και ιδιοκατασκευές ανεξαρτήτως κυβισμού ή διάταξης
4. ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΗΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ Β
4.1 Γενικά
Τα αυτοκίνητα της κατηγορίας Β είναι βελτιωμένα αυτοκίνητα παραγωγής, δηλ. έχουν αμάξωμα και πλαίσιο παραγωγής (δηλ. με έγκριση τύπου για κυκλοφορία σε δημόσιους δρόμους), με τις επιτρεπόμενες αλλαγές και προσθήκες που περιγράφονται στον παρόντα τεχνικό κανονισμό. Οποιαδήποτε αλλαγή ή προσθήκη δεν περιγράφεται στον παρόντα κανονισμό απαγορεύεται. Επιτρέπεται οποιαδήποτε ενίσχυση με προσθήκη υλικού (περιλαμβάνεται και το "ράψιμο") σε οποιοδήποτε τμήμα του αυτοκινήτου. Επίσης επιτρέπεται η αντικατάσταση οποιαδήποτε βίδας ή παξιμαδιού ή μπουλονιού κτλ. με ανθεκτικότερα ή με διάταξη ασφαλείας (αυτασφαλιζόμενα παξιμάδια κοκ.). Απαγορεύεται οποιαδήποτε αφαίρεση υλικού, εκτός και αν επιτρέπεται από τον παρόντα κανονισμό. Απαγορεύεται οποιαδήποτε επέμβαση ή τροποποίηση στο αμάξωμα και στο πλαίσιο, εκτός και αν επιτρέπεται από τον παρόντα κανονισμό. Με την συμμετοχή του αυτοκινήτου στον αγώνα, θα υποβάλλεται σε φωτοαντίγραφο και η άδειακυκλοφορίας η οποία θα είναι εν ισχύ . 4.2 Αμάξωμα
1. Επιτρέπεται η αντικατάσταση του εμπρόσθιου και οπισθίου καπό, των εμπρόσθιων φτερών και των θυρών (με τον πλήρη εξοπλισμό μηχανισμών της κάθε θύρας), με άλλα με ακριβώς ίδιο σχήμα με τα αρχικά. Στην περίπτωση αυτή, πρέπει να στερεωθούν με ασφάλειες, όπως προβλέπεται στο άρθρο 253.5 του Παραρτήματος J του ΔΑΚ.
2. Ο εμπρόσθιος και ο οπίσθιος προφυλακτήρας (είναι υποχρεωτικό να υπάρχουν και να είναι καλά στερεωμένοι στο αμάξωμα). Το σπόιλερ και ο εμπρόσθιος προφυλαχτήρας μπορούν να τροποποιηθούν για να δεχθούν εξαρτήματα όπως πχ. ψυγεία, ιντερκούλερ, αεραγωγούς. Επιτρέπεται η αφαίρεση της εργοστασιακής αεροτομής. Ανοίγματα για την καλύτερη αναπνοή και ψύξη του κινητήρα είναι ελεύθερα. Τα υδρόψυκτα / πάγου intercooler επιτρέπονται.
3. Ανοίγματα στο καπό και τη μάσκα για τον αερισμό ή την ψύξη είναι ελεύθερα
4. Επιτρέπεται η χρήση εξωτερικών αεροδυναμικών βοηθημάτων συμπεριλαμβανομένων του εμπρόσθιου και οπίσθιου προφυλακτήρα, αρκεί να έχουν έγκριση τύπου και να επιτρέπεται η πώληση τους στο ελεύθερο εμπόριο.
5. Δεν επιτρέπεται η αφαίρεση καθισμάτων που πρέπει να είναι στερεωμένα κανονικά έτοιμα για χρήση, μοκετών και γενικά η τροποποίηση του εσωτερικού του αυτοκινήτου (εκτός όσων αναφέρονται παραπάνω για τα συστήματα ασφαλείας). Επιτρέπεται όμως για εμπρός καθίσματα η χρήση ελαφρότερων τύπου μπάκετ.
6. Απαγορεύεται η αντικατάσταση των τζαμιών με πλαστικά . Οι μηχανισμοί των κρυστάλλων στις θύρες πρέπει να λειτουργούν κανονικά.
4.3 Κινητήρας και σύστημα μετάδοσης O κινητήρας πρέπει να είναι του ίδιου κατασκευαστή με αυτόν του αμαξώματος, να βρίσκεται στην αρχική θέση του κατασκευαστή του αντίστοιχου αυτοκινήτου παραγωγής και να διατηρεί τη διάταξη τοποθέτησής του (διαμήκης ή εγκάρσιος) Όλες οι υπόλοιπες τροποποιήσεις που αυξάνουν την απόδοση ή την αντοχή του κινητήρα είναι ελεύθερες αρκεί να μην απαγορεύονται από τον παρόντα κανονισμό. Οι βάσεις είναι ελεύθερες ως προς το υλικό τους και μπορούν να συγκολληθούν στη μηχανή και τοπλαίσιο. Η εξάτμιση θα φέρει υποχρεωτικά ένα τουλάχιστον καζανάκι. Η απόληξη της εξάτμισης πρέπει να είναι υποχρεωτικά στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου και να βγαίνει κάτω από τον πίσω προφυλαχτήρα ή μέσα από αυτόν (εργοστασιακή διάταξη). Το σύστημα μετάδοσης είναι ελεύθερο, με την προϋπόθεση πως διατηρείται η αρχική διάταξη κίνησης (εμπροσθιοκίνητο, πισωκίνητο, τετρακίνητο) και στην αρχική του θέση. Απαγορεύεται η χρήση κιβωτίων συνεχόμενης ροπής καθώς και τα air shift, (για την αλλαγή ταχυτήτων). Επιτρέπεται η χρήση μπλοκέ διαφορικού. Απαγορεύεται το κολλημένο – άξονας διαφορικό. Το αυτοκίνητο θα πρέπει με στριμμένο το τιμόνι στο τέρμα (δεξιά ή αριστερά), να μπορεί να κινηθεί με την δύναμή του εμπρός και πίσω.
4.4 Φρένα - τροχοί
1. Τα φρένα είναι ελεύθερα αρκεί να είναι διπλού κυκλώματος και να προορίζονται για χρήση αυτοκινήτου.
2. Τα ελαστικά πρέπει να είναι αναγνωρισμένα για χρήση δρόμου (DOT). Ελαστικά τύπου Drag Radial που αναγράφεται πάνω τους η λέξη DOT (Department of Transportation) επιτρέπονται. Η ελάχιστη διάσταση που μπορούν να έχουν τα ελαστικά είναι αυτή με πλάτος πέλματος 165.
3. Οι τροχοί θα πρέπει να μην προεξέχουν από τα) φτερά του αμαξώματος. Οποιαδήποτε τροποποίηση των θόλων του οχήματος το μεταφέρουν στην αντίστοιχη κατηγορία Α.
4. Απαγορεύεται η χρήση ελαστικών "ανάγκης" (λεπτές ρεζέρβες).
4.5 Ανάρτηση
1. Επιτρέπεται η χρήση διαφορετικών αμορτισέρ, ελατηρίων και αντιστρεπτικών δοκών
2. Οι αρθρώσεις της ανάρτησης μπορούν να είναι τύπου Uniball ή μεταλλικών ή τεφλόν silent blocks και επιτρέπεται κάθε ενισχυμένη κατασκευή, όμως η γεωμετρική θέση του άξονα περιστροφής / αιώρησης της άρθρωσης δεν επιτρέπεται να αλλάξει
4.6 Σύστημα διεύθυνσης Επιτρέπεται η αποσύνδεση ή αφαίρεση τυχόν υποβοήθησης. Επιτρέπεται επίσης η ενίσχυση των σημείων στήριξης του τιμονιού και του συστήματος διεύθυνσης. Κατά τα λοιπά, δεν επιτρέπεται οποιαδήποτε τροποποίηση του συστήματος διεύθυνσης
7.ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ TRUE STREET. Στην Κατηγορία αυτή, γίνονται δεκτά όλα τα αυτοκίνητα (ατμοσφαιρικά, Turbo, nitro), σύμφωνα με τις διατάξεις της Κατηγορίας Β. Με την επίτευξη χρόνου 12.499 δευτερολέπτων και μικρότερο , το αυτοκίνητο ακυρώνεται από τον συγκεκριμένο αγώνα και δεν συνεχίζει περαιτέρω στον αγώνα και μηδενίζεται βαθμολογικά. Δεν υποχρεούται όμως να φύγει από τη κατηγορία και να πάει σε άλλη. Αυτοκίνητο και οδηγός μπορεί να εξακολουθήσει να τρέχει στη TRUE STREET για όλο το πρωτάθλημα συγκεντρώνοντας βαθμούς μόνοσε αυτούς τους αγώνες στους οποίους δεν θαακυρωθεί.

Δεν υπάρχουν σχόλια: